Omfattning
Byggpartner har besiktigat, och återkommit med förslag på åtgärdsplan lägenhetsvis/portvis enligt den lista du kan ladda ner här. Viktigt att komma ihåg är att åtgärderna som genomförs i detta skede är inget tvingande för Byggpartner, de vill bara minska mängden av punkter till den riktiga och mer detaljerade besiktningen som kallas garantibesiktningen/5-års besiktningen 2021.
Några av er kommer att upptäcka att alla era fel eventuellt ej kommer att åtgärdas vid detta tillfälle, men det betyder inte att de ej skulle vara relevanta. När vi kommer till garantibesiktningen 2021, kommer vi att hyra in en besiktningskonsult som företräder föreningen och följer med Byggpartner lägenhet för lägenhet för att säkerställa en korrekt bedömning av respektive lägenhet då detta blir föreningens sista chans att hävda brister i byggnad/konstruktionsfel/etc.
Olika entreprenörer olika dagar
- Byggpartner kommer att vara på plats under hela V20/21.
- De enklare och snabba åtgärderna utförs under V20, mån & tis.
- De mer tidskrävande (bygg & Ventilation) åtgärderna sträcker sig över båda veckorna.

Lägenhetsdörr i Serviceläge
Berörda lägenhetsinnehavare behöver ställa upp sina dörrar under respektive dag enligt bifogad lista och yrkesgrupp. De lägenheter som ej ställer dörren i serviceläge den aktuella veckan/dagarna kommer tyvärr behöva vänta till 5-års garantibesiktningen 2021. Se nedan för en bild om vad serviceläge innebär. Det finns även en video på YouTube som visar hur man gör.

Förberedande åtgärder lägenhetsinnehavaren behöver göra själv
Städat och rent (underlättar och effektiviserar)
Byggpartner ber respektive lägenhetsinnehavare att själv t.ex. flytta en soffa, ta ner tavlor, krukor, hyllor, tömma eventuell diskbänk eller en diskmaskin beroende på vilka fel som beslutats som åtgärd. Syfte att förebygga senare diskussioner om eventuella skador som uppstått p g a att de entreprenörer som kommer in och behövde flytta på er egendom som eventuellt stått i vägen för planerat arbete.
Ni finner mer information på föreningens hemsida där ni kan läsa mer i detalj vad som kommer att åtgärdas i respektive lägenhet.
Entreprenör / Lägenhet / Dag / Dagar / Vecka
Åtgärdsplan/yrkesgrupp
x = avvikelse identifierad som kommer att åtgärdas.

Vid frågor eller oklarheter, vänligen kontakta Byggpartner.
Ann Ljunglund, Byggpartner, 072 – 400 86 79
Med vänlig hälsning / Kari Hippi, Styrelsen